Winkelwagen

Je winkelwagen is momenteel nog leeg

Voor 23:59 besteld, binnen 1-2 werkdagen in huis
Bekijk winkelwagen

Persbericht: Jollein en Mentha gaan samenwerken

Mentha sluit een samenwerking met Jollein om verdere internationale groei mogelijk te maken. De Nederlandse specialist in baby- en peuterartikelen komt met de hulp van Mentha in een nieuwe groeifase terecht, die het marktaandeel in bestaande regio’s moet versterken, en uitbreiding naar andere landen mogelijk moet maken.

Al 50 jaar is Jollein een specialist in ‘baby soft goods’ zoals slaapzakken, voetenzakken, dekens en doeken. Het bedrijf dat naast de textielcategorie ook houten speelgoed en tafelgerei voor peuters tot circa 6 jaar aanbiedt, is marktleider in Nederland en inmiddels actief in 41 landen. Jollein is bekend bij vrijwel alle jonge moeders om het assortiment van hoge kwaliteit tegen betaalbare prijzen.

De afgelopen drie jaren heeft Jollein een sterke professionaliseringsslag en internationale groei doorgemaakt, gedreven door het ondernemerschap van eigenaren Wim en Marrit Smits, met ondersteuning van onder andere Erwin Hammer als directielid. 

“Hoewel je nooit klaar bent, zijn bijna alle facetten binnen ons bedrijf verbeterd. Van systemen tot fotografie en van salesteam tot thematisch werken. Op een gegeven moment komt het besef dat je nieuwe inzichten en mensen nodig hebt om weer verder te groeien, waardoor we op zoek zijn gegaan naar een geschikte partner voor Jollein. We zijn ervan overtuigd dat Mentha met zijn kennis en expertise van de markt en ervaring met internationaal groeiende bedrijven de juiste partij is om Jollein de komende jaren verder uit te bouwen”, aldus Marrit Smits.

Barend Rutten, partner bij Mentha: “Jollein heeft zich ontwikkeld tot een krachtig merk in een aantrekkelijke markt met tal van groeimogelijkheden. Wij kijken er naar uit om samen met Erwin en de rest van het management de volgende groeifase in te gaan, en hen te ondersteunen met onze kennis en ons netwerk binnen de sector.” Met de overname van Jollein versterkt Mentha haar positie in de babymarkt, na de investering in Petite Amélie eerder dit jaar.

Jouw cookievoorkeuren

Deze website maakt gebruik van cookies, die noodzakelijk zijn voor de technische werking van de website en altijd zijn ingesteld. Andere cookies, die bedoeld zijn om het gemak van het gebruik van deze website te vergroten, voor directe reclamedoeleinden of om de interactie met andere websites en sociale netwerken te vereenvoudigen, worden alleen geplaatst met uw toestemming. Zie ons privacybeleid.

Cookie instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies, die noodzakelijk zijn voor de technische werking van de website en altijd zijn ingesteld. Andere cookies, die bedoeld zijn om het gemak van het gebruik van deze website te vergroten, voor directe reclamedoeleinden of om de interactie met andere websites en sociale netwerken te vereenvoudigen, worden alleen geplaatst met uw toestemming. Zie ons <a href="https://jollein.nl/policies/privacy-policy">privacybeleid</a>.