Winkelwagen

Je winkelwagen is momenteel nog leeg

Voor 23:59 besteld, binnen 1-2 werkdagen in huis
Bekijk winkelwagen

Blog | 21-08-24 14:09

Interview Tjarda (Visual Merchandiser & Account manager)

Interview Tjarda (Visual Merchandiser & Account manager)

Vertel eens wat meer over jezelf?
Ik ben Tjarda Scholtens, ik ben 40 jaar oud en heb 3 kinderen. Ik ben een gescheiden moeder en woon nu samen met mijn vriend en zijn kinderen.  We hebben een samengesteld gezin met 6 kinderen. Wij hoeven ons niet te vervelen er is bij ons huis altijd wat te doen!

Hoe lang werk je al bij Jollein?
Ik werk deze zomer 4 jaar als visual merchandiser en accountmanager voor Jollein.

Hoe zou jij Jollein omschrijven?
Jollein is een grote familie. De communicatie is erg open naar elkaar. Alle ideeën zijn van harte welkom en daar wordt ook echt iets mee gedaan. We doen het met elkaar en proberen met elkaar tot een mooi eindproduct te komen. Het is een jong en fijn bedrijf om voor te mogen werken.

Hoe begin je met het ontwerpen van de inrichting van een nieuwe winkel? Wat is de eerste stap?
Eerst maak ik een plan over wat ik wil gaan verkopen in de winkel.  Hoeveel vierkante meter is de winkel? Hoeveel vierkante meter wil ik per product gebruiken? De grootste fout die gemaakt wordt is dat er te veel goederen gepresenteerd moeten worden op een te kleine vierkante meter. Waardoor je dus niet optimaal de producten kan presenteren. Wat hierbij kan helpen is een schets op schaal te maken van de winkel. Je kan dan makkelijk schetsen waar je welk product wilt presenteren.

Wat zijn de belangrijkste elementen die je altijd in gedachten houdt bij het inrichten van een winkel?
Een belangrijk element is rust en overzicht te kunnen creëren in je winkel. Je wilt veel verschillende producten laten zien in je winkel en dan is het de kunst om dit zo overzichtelijk mogelijk te maken voor de klant. Denk niet dat je alle producten moet verkopen waar de klant om vraagt. Dit is namelijk niet mogelijk en haalbaar. Ga er altijd van uit waar word ik zelf blij van als ik een winkel binnenloop.

Hoe zorg je ervoor dat de winkelinrichting zowel functioneel als visueel aantrekkelijk is?
Dat is inderdaad altijd een grote uitdaging. Je wilt namelijk op de vierkante meter ook zoveel mogelijk producten kwijt kunnen. Je moet ook rekening houden dat de inrichting rustig is, omdat de producten die erin komen vaak al druk genoeg zijn. Functioneel is eigenlijk de grootste uitdaging. De inrichting moet er op elk moment van het jaar netjes uitzien. En dat wil zeggen, als de winkel vol zit met producten moet de presentatie er net zo mooi uitzien als dat de winkel niet vol zit. De juiste inrichting kun je het beste maken door jaren ervaring.

Heb je een favoriet project waaraan je hebt gewerkt? Kun je ons er iets meer over vertellen?
Mijn favoriete project is het ontwerpen van de nieuwe Jollein meubels. Het shop-in-shop systeem waar we nu bij Jollein mee werken. De meubels worden gebruikt bij onze klanten in de winkels om zo Jollein optimaal te kunnen presenteren. Ik heb deze meubels kunnen ontwerpen door de jarenlange ervaring. Het is mooi om te zien dat door de juiste presentatie je omzet kan verhogen.

Hoe werk je samen met winkeleigenaren om hun visie en merkidentiteit te weerspiegelen in de winkelinrichting?
Ik loop eerst zelf een rondje in de winkel om te bekijken wat de mogelijkheden zijn. Dan ga ik met de klant zitten wat de ideeën zijn en wat ze allemaal willen presenteren in de winkel. Ik begin dan met een schets te maken van de totale winkel. Uiteindelijk hebben wij voor Jollein een shop-in-shop systeem wat wij in de winkel kunnen presenteren, dus dat is een vast systeem. Voor Jollein zal ik aangeven waar we graag gepresenteerd willen worden. De andere merken die de klant wil presenteren is aan de klant zelf hoe ze dit wil presenteren. Ik kan hier mijn idee over geven en dit in de schets weergeven, maar uiteindelijk is het niet mijn winkel.

Hoe blijf je geïnspireerd en waar haal je je ideeën vandaan voor nieuwe winkelinrichtingen?
Ik loop veel verschillende winkels binnen om de inrichting te bekijken. Social media bekijk ik op een andere manier dan een gemiddeld persoon. En in de natuur, buiten doe ik ook veel inspiratie op.

Wat is jouw ultieme tip die je meegeeft aan winkeliers voor hun inrichting?

 "Alles wat aandacht krijgt dat groeit!"

Jouw cookievoorkeuren

Deze website maakt gebruik van cookies, die noodzakelijk zijn voor de technische werking van de website en altijd zijn ingesteld. Andere cookies, die bedoeld zijn om het gemak van het gebruik van deze website te vergroten, voor directe reclamedoeleinden of om de interactie met andere websites en sociale netwerken te vereenvoudigen, worden alleen geplaatst met uw toestemming. Zie ons privacybeleid.

Cookie instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies, die noodzakelijk zijn voor de technische werking van de website en altijd zijn ingesteld. Andere cookies, die bedoeld zijn om het gemak van het gebruik van deze website te vergroten, voor directe reclamedoeleinden of om de interactie met andere websites en sociale netwerken te vereenvoudigen, worden alleen geplaatst met uw toestemming. Zie ons <a href="https://jollein.nl/policies/privacy-policy">privacybeleid</a>.